Trumpas Rožinis
(pagal knygą “Agni Joga. Bendruomenė”)
AUM TAT SAT. AUM
Bet kuris siekis šviestis yra sveikintinas. Kiekvienas neišmanymo prietaras demaskuojamas.
Darbo žmogau, ar dega tavo sąmonėje bendradarbiavimo ir bendruomenės pagrindai?
Jei ši liepsna apšvietė tavo protą, įsisavink Mūsų Mokymo kalnų požymius.
Darbo žmogau, nepavark spręsdamas kai kurių išsireiškimų galvosūkius. Kiekviena eilutė – aukščiausias paprastumo laipsnis.
Sveiki darbo žmonės ir ieškotojai!
1. Svarbiausias nesusipratimas bus tas, kad darbas yra poilsis. Reikės atšaukti daugelį pramogų. Svarbiausia reikia suprasti, kad mokslo, meno kūriniai yra švietimasis, bet ne pasilinksminimai. Daugelis pasilinksminimų turi būti sunaikinti kaip gašlumo veislynas. Švietimosi frontas turi išvalyti kvailių, sėdinčių prie alaus bokalo, landynes. Taipogi keiksmažodžių reiškinys turi būti griežčiau baudžiamas. Taipogi siauros specializacijos reiškinys turi būti peikiamas. (63)
2. Savanaudiškumas yra grubus neišmanymas. Tik tikrasis bendradarbiavimas gali išgelbėti nuo tokio piktybinio grožio. Gobšuolis savo veide turi antspaudą. Jis nesiremia širdimi, jo taurė karti. Ir subtilusis pasaulis gobšuoliui tik kančių šaltinis. (113)
3. Nemylime neišmanėlių, nemylime bailių, baimėje paminančių evoliucijos galimybes.
Ugnies gesintojai, šviesos neapkenčiantys, ar ne tas pats iš kurios pusės jūs šliaužiate! Norite užgesinti žinių liepsną, bet neišmananti bendruomenė – belangė, nes bendruomenė ir neišmanymas nesuderinami. Reikia žinoti. Netikėkite, bet žinokite! (119)
4. Lavonų nevalgo, tačiau užmuštus gyvūnus priimta valgyti. Reikia paklausti, koks skirtumas, ar užmuštas gyvūnas – ne lavonas? Mes patariame mėsos nevartoti dėl paprasto tikslingumo. Aišku, bet kuris supranta, kad vartoti pūvančias ląsteles kenksminga. Bet kada prasideda šis puvimas? Tuo momentu, kai nutrūksta gyvybinės funkcijos, kūnas praranda užtvarinį švytėjimą ir lėtai prasideda irimas, puvimas. Todėl gyvenimiška išmintis apie lavonų nevalgymą veidmainiška. Todėl patariame miltinį, pienišką ir augalinį maistą, kuriame mažiau irimo, puvimo. (148)
5. Aišku, augalų gyvybės procesas panašus į gyvūnų gyvenimą, bet galima matyti, kad augalų puvimas prasideda daug vėliau. Geriau švieži augalai arba dideliame karštyje džiovinti. Duona geresnė nerauginta be riebalų. Pakankamai riebalų karvės svieste ir aliejuje.
Jūsų pavadinimas – vegetarizmas – nevykęs; jis pabrėžia atskyrimą pagal principą, bet ne pagal esmę.
Maistas bendruomenėje turi būti augalinis, nes bendruomenės nariai turi siekti didesnio tikslingumo.
Kelyje nebūkime išrankūs. Nepamirškime bet kokios rūšies smalos naudos. Kelyje prisiminkime, kad valgyti pakanka du kartus per dieną. Ilgai prie stalo nesėdime. (148)
6. Priminsime apie savybes, visiškai nepriimtinas bendruomenėje: neišmanymas, baimė, melas, veidmainiavimas, savanaudiškumas, pasisavinimas, girtuoklystė, rūkymas ir blevyzgojimas. Kažkas pasakys:“Norite pririnkti angelų?“ Mes gi paklausime: “Argi jūsų žemėje visi melagiai arba girtuokliai? Mes gi žinome daugelį tvirtų ir teisingų.“ Vėl pasakys: „Per daug aukšti reikalavimai.“ Atsakysime: „Nejaugi pas jus visi blevyzgoja ir savanaudžiai? Visos šios sąlygos baisios tik miesčioniui, po slenksčiu slepiančiam turtus. Pas mus Himalajuose seniai atsirado žmonės, kurių išvardintos sąlygos negąsdina.(178)
7. Patariu įsižiūrėti į bendruomenininkus. O jei kažkas negali sutalpinti visų sąlygų, tai tegul netenka visų kooperacijos galimybių. Tegul elgiasi žvėriškai, kol nepajus traukos link žmogiškumo.
Kol sąmonė nepriėmė bendruomenės, bet kokia maža kliūtis atrodys neįveikiama. Galima atsisakyti kiekvienos silpnybės, jei aiški ateities užduotis. Galvokite kaip save įdėti į ateitį ir ištirps dabarties baimė. Nepriimkite to, ką pasakiau, kaip puošnią frazę, bet, mūrininkai, nutašinėkite savo akmenines širdis. Po širdies suakmenėja smegenys.
Ar galime abejoti, jog panorėsite nugalėti savo trūkumus? Pradžiai nemeluokite ir nebijokite, ir kiekvieną dieną mokykitės. Nereikia to tvirtinti bendruomenininkams, bet gali būti melagingi bendruomenininkai: juos reikia atskirti, kaip sifilio užkratą. (178)
8. Galima plačiai rinkti jaunus bendradarbius. Mokytojas norėtų matyti įtemptą ieškojimą, užuot užsiėmus smulkiomis apkalbomis. Naktis guli virš bijančių, aiškus nuostolis jiems mažiau pastebimas, nei papildomas plaukas ant kaimyno galvos. Ar galima galvoti apie bendruomenę, kai esate užimti apkalbomis? Bet sunkumas sumažėja, kai žinome, jog šmeižimo bendražygiai gali pasilikti už naujų miestų sienų. (188)
9. Tegul šmeižikai pažiūri sąrašą visko, ką jie apšmeižė. Ar nebus tai žmogiškųjų, evoliucinių atradimų sąrašas? Joks šmeižtas nepakenks evoliucijos eigai. Tačiau šmeižtas yra gyvybinio kuro ėdikas ir iš tikslingumo požiūrio taško turi būti sunaikintas. Kvailas, plūstamas žodis dažnai nelydimas aiškios minties, tačiau šmeižimo prigimtis, išnešiota tamsoje, ir mintis ją neša negirdimai, kaip apuoko skrydis.
Ar kažkas klausia – kam taip kreipti dėmesį į paskalas? Klausiantysis nežino apie energijos ekonomiją.
Nereikia liūdėti dėl šiukšlių kelio, bet vargas šiukšlintojams! (188)
10. Bet kuri prievarta smerkiama. Prievartinė vergystė, prievartinė santuoka, prievartinis darbas sukelia nepasitenkinimą ir smerkimą. Bet iš visų prievartų patį nusikalstamiausią ir išsigimusį vaizdą duoda prievartinė bendruomenė. Kiekviena prievarta pasmerkta reakcijai, o pati blogiausia prievarta pasmerkta pačiai blogiausiai reakcijai.(219)
AUM TAT SAT. AUM
* Skliausteliuose po pastraipos nurodytas skyriaus iš „Agni Jogos. Bendruomenė“ numeris.